Gradsko kazalište lutaka s početkom nove sezone ulazi u jedan nesvakidašnji, vrlo zahtjevni i pomalo rizični eksperiment: uprizorenje prve repertoarne lutkarske predstave za odrasle u Rijeci. Štoviše, predstava koja nastaje na predlošku Shakespeareovog «Romea i Giuliette» biti će zabranjena za mlađe od 14 godina!
U radu na novoj kazališnoj avanturi okuplja se ista autorska ekipa koja je dvije godine ranije postavila višestruko nagrađenu «Šumu Striborovu»: redatelj Lary Zappia, njegovi suradnici – designeri Dalibor Laginja i Deni Šesnić, skladatelj Duško Rapotec Ute, te, kao pojačanje, kreatorica lutaka Luči Vidanović. U predstavi sudjeluje – kako u animaciji lutaka, tako i igrom uživo – izvrsni glumački ansambl GKL-a.
Novo čitanje «Romea i Giuliette» dijeli izvornik na četiri tematske cjeline, tj. na četiri elementa (zemlja, vatra, voda, zrak) i u furioznom tempu, u svega sat vremena radikalno propituje elizabetanski predložak, ne pristajući gledati na njega kao na sinonim za najljepšu ljubavnu priču svih vremena. Tako, u aktivnom dijalogu s klasikom, buduća predstava bezrezervno relativizira (iskrivljenu i romantiziranu) uvriježenu predodžbu o veronskim ljubavnicima i prevodi je u 21. stoljeće, tj. u vrijeme kad je smrtno zaljubljivanje odavno izašlo iz mode; kad se na altruizam gleda s podsmijehom, a žrtvovanje dočekuje s porugom; kad je karnalna ljubav pojeftinila, a virtualna postala sigurnija i zdravija. Uz to, nova, multimedijalna predstava GKL-a izlazi pod naslovom «Romeo (i Giulietta)», te u prvi plan stavlja Romeovu propalu prethodnu ljubavnu avanturu s Rozalinom. Rozalina tako postaje gotovo centralni lik, i u maniri Rostandovskog junaka pomaže svojem bivšem ljubavniku da ostvari svoj nedostižni cilj i približi se djevojci koju poznaje jedino kroz sliku sa svjetlucavog ekrana. Naravno, buduća predstava ne bježi od činjenice da je Shakespeare pisao u žanrovskom ključu tragedije, pa se gore navedenim dosjetkama i šalama i distorzijama ljubavnih tema i petrarkističkih sladorječja pridružuje i sloj nadahnut nasilnim, divljim, pa čak i fetišističkim elementima originala…